dimarts, 2 de febrer del 2010

10 minuts (més) de tortura






Sovint patisc mal de cap. Sempre porte paracetamol a la butxaca, per si de cas. Compre capses de 40 comprimits d'un gram. El paracetamol és molt eficaç per la cefalea i la migranya. Amés, la seua composició el fa ideal per aquells qui patim d'úlcera i no podem abusar de l'àcid acetilsalicílic. Quan el dolor ataca, en trec un, faig que les meves glàndules segreguen un poc de saliva i me l'empasse. Ras i curt. No em cal got, ni aigua, tot i que els comprimits d'un gram són més aviat grans.

L'operació de treure el comprimit i consumir-lo ocorre en qüestió de segons. Minuts després, la química fa el seu efecte, envaeix el meu torrent sanguini, i el mal de cap desapareix per unes hores.

Ahir, estava a la feina i el dolor va arribar sense previ avís. Vaig buscar ràpidament a les butxaques dels pantalons. No vaig trobar el que buscava. A la caçadora segur que en tens, vaig pensar. No, tampoc. Merda. No tinc cap farmàcia prop. Vaig començar a posar-me nerviós. Si el fill de puta ve amb força, quede convertit en un ésser inútil, incapaç de comportar-se amb normalitat.

Una companya que ja ens coneix a mi i al meu patiment, em va oferir un comprimit.

Yo tengo paracetamol en el bolso
, va dir. El va obrir. Dins portava una bosseta, que tancava amb una cremallera, amb tampons, mocadors de paper i diversos tipus de medicaments.Va agafar un comprimit que anava dins un embolcall com de paper d'alumini i m'el va atansar.

Només veure el paquetet, vaig saber que el meu mal de cap anava a durar molt més temps aquesta vegada.

Era un puto Efferalgan efervescent.




Mai entendré per a què collons serveixen els comprimits efervescents. Per què una cosa que es pot solucionar amb un simple glop de saliva, s'ha de prolongar durant minuts i minuts. Has de trobar un got, aigua, deixar caure l'aspirina i esperar que es disolga...

Però no es dissol. La pastilleta és dura, molt dura. Comença amb força, com si bullís quan cau a l'aigua, però després s'ho pren amb molta més tranquil.litat amb l'única finalitat de torturar-nos. I quan ja creus que ha acabat... no. La molt puta està en posició vertical dins el got, però segueix allí.


Mentrestant, el teu dolor va creixent i apoderant-se de tu.


Maleïts siguen l'efervescència i tots els seus seguidors.



Gràcies a les seues putes bombolles, els nostres mals de cap duren 10 minuts més.







12 comentaris:

  1. Trobe el relat un pèl exagerat.
    Però si parlem d'altres fàrmacs sóc igual o pitjor que tu.
    Així que tens el meu suport.

    ResponElimina
  2. Ostres noi, mal i de cap i úlcera d'estòmac? dos mals que són conseqüència de l'estrés. Agafi's la vida amb més calma.
    Per altra banda estic d'acord amb això dels comprimits efervescents...però és que són tan bons que val la pena esperar!!!

    ResponElimina
  3. Jo no entenc a la gent que li costa empassar-se una pastilla. A mi tampoc no em cal aigua. Però hi ha gent que sembla que els porten a excorxar, inclinen el cap com si anessin a morir, cony que després es fotran un entrepà sense quasi mastegar i no els passarà res.

    ResponElimina
  4. Sr. Remitjó, jo li recomano portar sempre a sobre un parell d'ampolles d'absenta, un cub de rubick, dues tirites, i a ser possible una ala-delta. I vosté em preguntará: Aixó em treurá el mal de cap? Doncs, miri, no, el mal de cap no, pero no si li fa falta cualsevol d'aquestes coses mentre té mal de cap, no es trobará cardat...

    ResponElimina
  5. Je, je, je, i vostè un puto ionqui!

    ResponElimina
  6. A més tenen un gust de mil dimonis. I els que l'intenten dissimular amb gust de pseudotaronja encara pitjor.

    ResponElimina
  7. - Sr. Josep, no exagere res. De fet crec que la meua úlcera és conseqüència dels nervis que tinc cada vegada que he de esperar que es desfaça una pastilla. Agraisc, en qualsevol cas el seu suport. La indústria farmacèutica es va inventar la Grip A, però amb nosaltres dos no podran.

    - Srta. Noa, bons? Crec que ha deixat de fumar massa ràpid, potser li calia un període de transició.Gràcies, però, per preocupar-se per la meua salut.

    - Srta Tiquismiquis, fins i tot hi ha qui es menja coses més grans sense dir ni mu. Bé, sí, fan xup, xup, xup i el menjat fa, ah, ah, ah, ah.(segons diuen,jo sóc un teòric)

    - Sr. Gargall és vostè el rei dels remeis homeopàtics. Un ala-delta, difícil, no valdria un parapent?

    - Sr.Txisky el primer pas és reconèixer-ho i jo estic molt lluny de donar-lo. Com diria un ionqui del meu barri. si la droga es tan mala que la prohiban, coño, que la prohiban...

    - Sr. Llufa, un secret. Sóc dels que encara es tapen el nas per empassar-se segons quins medicaments (d'altres, si et tapes el nas és impossible tastar-los, però jo, per molt que diga el Sr. Txisky, d'aquests no en prenc...)

    ResponElimina
  8. Mira, jo vote per empassar-me les pastilles eixes així a lo bèstia. I a mans plenes, que la resta són mariconades.

    ResponElimina
  9. Sr. Neardental... les efervescents? Això pot acabar amb la meua úlcera... i la meua vida...

    ResponElimina
  10. Les meves condolències, mossènyer. També pateixo de maldecaps sovint, però potser no tant sistemàtics com els seus.
    En tot cas, estic d'acord en que els nous paracetamols/Gelocatils d'un gram tenen una mida potent comparats amb els antics. Ara bé, alguns tenim el pas estret i ens costa empassar amb facilitat. Per als qui patim aquesta cabronada, una pastilla com aquesta pot suposar un suplici. No li dic que tiri cap a les efervescents, però un poc de líquid ajuda. D'aquí que cada dia m'endugui una ampolla d'aigua a la motxil·la, que mai se sap.
    Si algú no ho entén, és problema seu.

    ResponElimina
  11. Comet un greu error en el seu plantejament temporal. Precisament l'acció dels medicaments que es dissolen en aigua i en especial els efervesccents, fan que la seva acció sigui molt més ràpida. Si no fos per l'úlcera que té li recomanaria l'Espidifen i que s'oblidi dels paracetamols.

    No recordo ara el nom del medicament antigripal (cosa que per ser primmirats no existeix) que consta d'un polsim que es pren sense l'ingesta de cap líquid i que s'anuncia dient "el agua para los peces". El que aquests fillsdeputa de publicistes obvien és que un alt consum d'aigua durant qualsevol procés gripal és molt recomanable per la recuperació. Ei, però s'ha de vendre!

    ResponElimina
  12. - Senyor Merdevalista, amb els medicaments cadascú té les seues manies, normes i litúrgies. Entenc perfectament les seues.

    - Anthony S. ibuprofèn no em cau res bé, tot i que és més eficaç. Pel que diu del temps, té raó des d'un punt de vista estrictament mèdic, però hem de tenir en compte un factor: placebo. Des del moment que m'empasso la pastilla, ja em trobe millor.

    ResponElimina