divendres, 26 de febrer del 2010

Neoloteca: nous termes (valga la rebuznancia)




Gotaigüista

[2010; de got i aigua]

1 adj 1 Relatiu o pertanyent al gotaigüisme o als gotaigüistes.

2 m i f Que professa el gotaigüisme com a doctrina filosòfica.


2 adj 1 m i f Inclinat a ofegar-se en un got d'aigua davant el més petit dels problemes, mentre tracta d'endossar-los-hi a un altre.

2 p ext Que denota gotaigüisme.



Gotaigüisme


[2010; de got i aigua]


m 1
FILOS Doctrina o convicció filosòfiques segons les quals, davant qualsevol problema per ridícul que aquest semble, en comptes d'enfrontar-lo, hom ha de ploriquejar, bufar i donar pel cul a tot arreu.


2 Propensió de la persona al perculisme* més exacerbat, tot fugint dels problemes que a hom li pertoquen. Es manifesta amb frases com ara "ay mare, ay mare , jo no puc, fes-ho tu" o ara "ves tu al supermercat, a la farmàcia, a la ferreteria, a la pescateria i a la fruiteria quan acabes de treballar que jo hui he tingut festa i he d'anar a la perruqueria"

* No normatiu (de moment; s'incloura a la propera edició)




P.D.Com hauran sospitat, hui algú amb més barra que esquena m'ha tocat els ous.

5 comentaris:

  1. Tinc alguna gotagüista a l'oficina... "ai que saps fer això?".

    La meva resposta: "no dona, fes-ho tú, que així n'aprens!" (Gilipolles!, això només ho vaig pensar).

    Si volen que els hi faci la feina, que em paguin el seu sou!.

    ResponElimina
  2. Per desgràcia, hi ha molta gataigüistes, no només a la feina, a tot arreu. Els polítics actuals en són el paradigma.

    ResponElimina
  3. Algú podria deixar un comentari per mi? és que estic una mica enfeniada.

    ResponElimina
  4. Jo estic rodejat de gotaigüistes, tant a la feina com fora d'ella.

    Però no ens enganyem, el gotaigüisme no deixa de ser un eufemisme de, o bé incompetència, o bé ganduleria.

    ResponElimina
  5. M'agrada el terme.
    I estic d'acord amb tothom quant d'inutil i jeta que hi ha pel món. Joder!

    ResponElimina